U kan in al onze taxi’s betalen met volgende kaarten:
Op voorhand reserveren kan op het telefoonnummer +32(0) 477 03 49 49 of via mail booking@taxi-flanders.be .Taxi Flanders geeft prioriteit aan reserveringen, en doet al het mogelijke om uw taxi zo stipt mogelijk te sturen.
Jammer genoeg hebben wij niet alle factoren onder controle. Zowel ‘s morgens als ‘s namiddags hebben wij af te rekenen met moeilijk tot zeer moeilijk verkeer tijdens de spitsuren. Wij vragen U vriendelijk dat U een taxi die enkele minuten te vroeg is niet laat wachten.
Voorwerpen die u achterlaat in de taxi, worden door de chauffeur na het einde van zijn dienst steeds afgegeven. U kunt deze iedere werkdag ophalen gedurende de kantooruren – contacteer ons telefonisch. Wij brengen ze met plezier aan huis, maar dan dient u de rit wel te betalen!
Aan elke klacht wordt door ons bestuur gevolg gegeven. Hoe juister de gegevens, hoe vlugger wij de betrokken chauffeur hierover kunnen aanspreken.
Klachten in verband met:
Het Koninklijk Besluit van 2 april 1975 regelt een groot aantal zaken waaraan taxibedrijven en taxichauffeurs zich moeten houden. Een aantal bepalingen is belangrijk om weten, voor u als klant:
Politiemaatregelen voor de reizigers: Art. 18 . Het is verboden:
De veiligheid van de taxichauffeurs is zeer belangrijk, en ook de wetgever heeft de chauffeur een aantal mogelijkheden gegeven die, mits correct toegepast, drama’s kunnen voorkomen. Art13.-2:
De chauffeurs mogen:
De chauffeur moet niet de kortste, maar de snelste weg nemen, tenzij de klant er anders over beslist: Art.14.-1. Behalve op aansluitend verzoek van de klant moet de chauffeur deze langs de snelste weg naar zijn bestemming brengen.
Voor een volledige taxiwetgeving verwijzen wij u graag naar http://www.gtl-taxi.be/.
Taxi Flanders kan niet aansprakelijk worden gesteld voor misverstaan, vertragingen door b.v. files, pech onderweg, weersomstandigheden etc. die gevolg hebben dat u uw trein, bus of vlucht mist, is Taxi Flanders niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of schuld door Taxi Flanders.
Taxi Flanders houdt zich ten alle tijden het recht voor, om op het laatste moment een rit opdracht niet te hoeven uitvoeren i.v.m. overmacht zoals extreme verkeerschaos, weersinvloeden, aanslagen, etc. U kunt er van op aan dat wij er alles aan doen om dit te voorkomen.
U dient dan ook genoeg tijd te nemen om op uw bestemming te kunnen komen, zodat u door eventueel oponthoud toch nog op een andere manier op tijd voor uw trein, bus of vlucht aanwezig kunt zijn.
Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Taxi Flanders kan worden toegerekend, omdat zij te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
Derhalve heeft Taxi Flanders geen verplichting tot enige vorm van schadevergoeding.